Resultaten
Wat leren leerlingen op onze school? En wat gaan leerlingen doen als hun tijd bij ons erop zit? Dat onderzoeken we ieder jaar.
Basisvaardigheden
Rekenen, lezen, Nederlandse taal en burgerschap zijn belangrijke vakken. Je hebt ze nodig om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er in onze lessen veel aandacht aan.
Burgerschap komt onder andere terug in de methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling, Leefstijl. Hierin is aandacht voor hoe je omgaat met een ander, maar ook wie je zelf bent.
We willen dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode het streefniveau voor deze vakken haalt. Dit is volgens de overheid het niveau dat nodig is om in de maatschappij mee te kunnen doen. Vorig schooljaar waren dit de resultaten:
- Rekenen: 67% van de leerlingen haalde het streefniveau.
- Lezen: 83% (AVI) en 75% (DMT) van de leerlingen haalde het streefniveau.
- Spelling: 47% van de leerlingen haalde het streefniveau.
- Begrijpend lezen: 60% van de leerlingen haalde het streefniveau
Daarmee hebben we onze ambitie niet helemaal behaald. We hebben gekeken hoe dat kan, en werken aan verbetering.
Ten slotte deden op onze school 4 leerlingen mee aan de doorstroomtoets. 2 van de 4 leerlingen hebben de doorstroomtoets gehaald. Gemiddeld haalden zij een score voor BBL-KB.
Uitstroom
We streven ernaar dat zoveel mogelijk van onze leerlingen uitstromen naar:
- voortgezet (speciaal) onderwijs met als doel een (vso)diploma.
- praktijkgericht voortgezet (speciaal) onderwijs, met als doel uiteindelijk werk te vinden.
- voortgezet speciaal onderwijs met als doel (beschut) werk of een plek in dagbesteding.
Vorig schooljaar stroomden 34 leerlingen uit. Van deze leerlingen vond 5% (2 leerlingen) een plek in het diplomagericht voortgezet (speciaal) onderwijs en 95% (32 leerlingen) ging naar praktijkgericht voortgezet (speciaal) onderwijs.
Naar een passende plek
We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken. En we bereiden onze leerlingen daar ook goed op voor. Na een jaar kijken we of ze nog op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan.
We willen dat 95% van onze oud-leerlingen na een jaar nog op de plaats van bestemming zit. Vorig schooljaar was dat zo in 100% van de gevallen. We hebben onze norm daarmee behaald.
